Studiul reprezintă un demers curricular axat pe competențe integratorii, suplinitoare cerințelor actuale ale învățământului de calitate și este adresat profesorilor și studenților/masteranzilor de la facultățile de științe socio-umane, filosofie, psihopedagogie, filologie. 

Odată aflați pe făgașul complinirilor, suntem solicitați în a ne centra eforturile pe analiză-sinteză, atitudine critico-normantă, pe ,,probleme pe care știința le ocolește'', iar cultura educației, vizavi de axiologie, pretinde, în mod responsabil, să le provoace și să le amelioreze constructiv. Acesta este crezul interpretativității cursului centrat pe PAG-MVPF-MECA. 

Obiectivul înaintat de prezentul concept curricular constă în a-i provoca viitorului specialist, specialistului la disciplina de studiu, interesul conștient față de propria vocație. Prin raportare la cauză-efect, filosofia și axiologia educației pune în acțiune reglativă obiectivele și finalitățile eticii și moralei devenirii. Valoroasa abordare a prezentului concept datează cu numele de glorie ale primilor gânditori ai antichității: Platon, Aristotel, Socrate și culminează cu cele ale autenticității devenirii: C. Noica, L. Blaga, M. Drăgănescu, M. Cimpoi. 

Filosofia și Axiologia Eucației - proces curricular deschis - înglobează cele patru funcții complinitorii ale politicilor și practicilor educaționale în acțiune în una definitorie: cognitiv/meditativă, analitică, evaluativă,speculativ/integrativă - Lege a Unității prin Iubire. 

L.C. Botezatu