Curricula în cauză își croiește  demersul conținutal în  scopul  integrării în profesional al celui ce învaţă să se integreze în  direct la  operația de activare-interactivizare a suporturilor acțional-strategice elaborate-activate de noi în acest context, interactivizarea producându-se nu doar deliberativ-comunicativ -  cunoaştere la perfecție a  materiei de studiu, ci şi atitudinal-praxiologic; parcurgere, prin propriu efort, a realizărilor în sine și de sine. Or, un manager al educației  cu  statutul actual al didacticii specialității la îndemână este /trebuie să fie acel pilon sustenabil, care îi egidează la perfect pe cei ce învață: studenți-masteranzi-cursanți, cum să  acceseze pe competitivitate, cum să-și manifeste deosebitele competențe de care dispun; cum să aplice cele  învățate/formate, cum să le dea un rost progresiv, cum să le pună în circuit,  cum să le interpreteze cu har,  și drag de a o face. Culegerea roadelor - punerea în  primă responsabilitate a competențelor autoevaluative: vizavi de imperativul ,,Cum!?'' 

Reiterăm că scopul principal al cursului de față este de a-i deprinde pe discipoli să se centreze binevenit pe cele trei tipuri de competențe disponibilizatorii. Mai cu seamă, pe competența de a ști cum să intri în grațiile timpului și spațiului valoric, vizavi de formatul cuturii profesionale a specialistului în domeniu - cultura filologocentrică. Din aceste  considerente, enunțăm că întregul proiect al Curriculei este sutenat epistemic/epistemologic de același PAG/ Principiu al Axiologiei Globale.