Standardele educaționale constituie baza aprecierii obiective a nivelului de pregătire generală și profesională a absolvenților unui ciclu de învățământ. Standardul educațional este un mijloc(instrument de normare socială a calității și cantității învățământului. Conceptul de standard educațional se asociază direct cu cel de criteriu de calitate a sistemului de învățământ. Standardele educaționale urmăresc scopul de a măsura și îndruma partea interesată să satisfacă/ nivelul de capacitate suplinitor în format evolutiv/evaluativ-autoevaluativ. 

       Standardele de conținut reprezintă specificări  pentru fiecare obiect de studiu din perspectiva cunoștințelor și abilităților care se doresc a fi dobândite. Standardele de performanță reprezintă specificări ale nivelului de performanță așteptat în achiziția definită de un standard de conținut la finele unei discipline sau ciclu de învățământ. Standardele-competențele  sunt structurate atât în vederea evaluării performanțelor celui ce învață, cât și a curriculelor. În anul 2005 Consiliul Europei a aprobat opt grupe de competențe-cheie pe care le propunem în conținutul modular  care urmează, vizavi de cele zece posibilități interpretative ale PAG/Principiului Axiologiei Globale. 

L.C. Botezatu