Curricula în cauză își croiește demersul conținutal în scopul integrării în profesional al celui ce învaţă să se integreze în direct la operația de activare-interactivare a suporturilor acțional-strategice elaborate-activate de noi în acest context, interactivizarea producându-se nu doar deliberativ-comunicativ - cunoaştere la perfecție a materiei de studiu, ci şi atitudinal-praxiologic; parcurgere, prin propriu efort la realizarea de sine. Or, un manager al educației cu statutul actual al didacticii specialității la îndemână este /trebuie să fie acel pilon sutenabil, care îi egidează la perfect pe cei ce învață: studenți-masteranzi-cursanți cum să acceseze pe competitivitate, cum să-și manifeste deosebitele competențe de care dispun; cum să aplice cele învățate/formate, cum să le dea un rost progresiv, cum să le pună în circuit, cum să le interpreteze cu har și drag de a o face. Culegerea roadelor - punerea în primă responsabilitate a competențelor autoevaluative: vizavi de imperativul ,,Cum!?’’.
Reiterăm că scopul principal al cursului de față este de a-i deprinde pe discipoli să se centreze binevenit pe cele trei tipuri de competențe disponibilizatorii. Mai cu seamă pe competența de a ști cum să intri în grațiile timpului și spațiului valoric, vizavi de formatul cuturii profesionale la specialitate - cultura filologocentrică. Din aceste considerente, enunțăm că întregul proiect al curriculei de față este sutenat epistemic/epistemologic de același PAG/Principiul Axiologiei Globale.
L.C. Botezatu
- Formator: Liuba Botezatu