Curricula în cauză își croiește demersul conținutal în scopul integrării  în profesional al celui ce învaţă să se integreze în  direct la operația de activare-interactivare  a  suporturilor acțional-strategice elaborate-activate de noi în acest context, interactivizarea producându-se nu doar deliberativ-comunicativ -  cunoaştere la perfecție a  materiei de studiu, ci şi atitudinal-praxiologic; parcurgere,  prin propriu efort la realizarea de sine. Or, un   manager al educației  cu  statutul actual al didacticii specialității la îndemână este /trebuie să fie acel pilon sutenabil, care îi egidează la perfect pe cei ce învață: studenți-masteranzi-cursanți cum să acceseze pe competitivitate, cum să-și manifeste deosebitele competențe de care dispun; cum să aplice cele  învățate/formate, cum să le dea un rost progresiv, cum să le pună în circuit,  cum să le interpreteze cu har și drag de a o face. Culegerea roadelor - punerea în  primă responsabilitate  a competențelor autoevaluative: vizavi de imperativul ,,Cum!?’’.

       Reiterăm că scopul principal al cursului de față este de a-i deprinde pe discipoli  să se centreze binevenit pe cele trei tipuri de competențe disponibilizatorii. Mai cu seamă pe competența de a ști cum să intri în grațiile timpului și spațiului valoric, vizavi de formatul cuturii profesionale la specialitate - cultura  filologocentrică. Din aceste considerente, enunțăm că întregul proiect al curriculei de față este  sutenat  epistemic/epistemologic  de  același PAG/Principiul Axiologiei Globale. 

L.C. Botezatu