Cursul de față îți propune să le ofere studenților de la master câteva repere teoretice , dar și aspecte practice în ceea ce privește impactul valorilor vechi și actuale în educație și , mai mult de atât, oferă teme de reflecție asupra modului în care a evoluat educația în societate, asupra provocărilor perioadei actuale și a a modului în care sitemele educațioale de astăzi și societatea trebuie să se adapteze.
Competențele specifice pe care ni le-am propus spre a fi acumulate de către masteranzi sunt următoarele:
Competenţe profesionale
Identificarea si utilizarea limbajului, metodologiilor şi cunoştintelor de specialitate din domeniul ştiinţelor educației
- Utilizarea noilor tehnologii de informare şi comunicare
- Managementul conținutului informational
- Claritate conceptuală, rigoare argumentativă și evaluare informată (în cunoștință de cauză)
Competenţe transversale
- Rezolvarea în mod realist - cu argumentare atât teoretică, cât şi practică - a unor situaţii profesionale uzuale, în vederea soluţionării eficiente şi deontologice a acestora
- Autoevaluarea nevoii de formare profesională, în scopul inserţiei şi a adaptării la cerinţele pieţei muncii
Totodată, obiectivele se vor plia pe nevoia de formare a acestor competențe .
Obiectivul general al disciplinei
Reflecția filosofică asupra naturii, scopului și problemelor educației
Obiectivele specifice
- Înţelegerea contextualizată istoric a raportului dintre filosofia educației și științele educației
- Însuşirea principalelor concepte, modele şi metode oferite de filosofia educației
- Utilizarea instrumentarului oferit de filosofia educației în soluționarea problemelor educaționale abordate
- Teacher: Carmen Carmen