Cursul de față îți propune să le ofere studenților de la master câteva repere teoretice , dar și aspecte practice în ceea ce privește impactul valorilor  vechi și actuale în educație  și , mai mult de atât, oferă teme de reflecție asupra modului în care a evoluat educația în societate, asupra provocărilor perioadei actuale și a a modului în care sitemele educațioale de astăzi și societatea trebuie să se adapteze.

Competențele specifice pe care ni le-am propus spre a fi acumulate de către masteranzi  sunt următoarele:

  Competenţe profesionale   

  Identificarea si utilizarea limbajului, metodologiilor şi cunoştintelor de specialitate din domeniul ştiinţelor educației

  • Utilizarea noilor tehnologii de informare şi comunicare
  • Managementul conținutului informational
  • Claritate conceptuală, rigoare argumentativă și evaluare informată (în cunoștință de cauză)

Competenţe  transversale    

  • Rezolvarea în mod realist - cu argumentare atât teoretică, cât şi practică - a unor situaţii         profesionale uzuale, în vederea soluţionării eficiente şi deontologice a acestora
  • Autoevaluarea nevoii de formare profesională, în scopul inserţiei şi a adaptării la cerinţele    pieţei muncii

 

Totodată, obiectivele se vor plia pe nevoia de formare  a acestor competențe .

Obiectivul general al disciplinei     

Reflecția filosofică asupra naturii, scopului și problemelor  educației

 

Obiectivele specifice           

  • Înţelegerea contextualizată istoric a raportului dintre filosofia educației și științele educației
  • Însuşirea principalelor concepte, modele şi metode oferite de filosofia educației
  • Utilizarea instrumentarului oferit de filosofia educației în  soluționarea problemelor educaționale abordate